666/2005 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.01.2009 do 31.03.2012
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter.
666
VYHLÁŠKA
Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky
z 20. decembra 2005
o Kancelárskom poriadku pre správcov
Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky podľa § 38 písm. a) a c) zákona č. 8/2005 Z. z. o správcoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon“) ustanovuje:
PRVÁ ČASŤ
VŠEOBECNÉ USTANOVENIE
§ 1
Vymedzenie základných pojmov
(1)
Ak sa v tejto vyhláške používa pojem insolvenčné konanie, rozumie sa tým konkurzné
konanie, konanie od poverenia správcu vypracovaním reštrukturalizačného posudku (ďalej
len „posudok“) až do skončenia reštrukturalizácie, prípadne dozornej správy alebo
iného ukončenia (ďalej len „reštrukturalizačné konanie“) a konanie o oddlžení podľa
osobitného zákona.1)
(2)
Aplikáciou na účely tejto vyhlášky sa rozumejú technické a programové prostriedky
schválené Ministerstvom spravodlivosti Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo“).
DRUHÁ ČASŤ
VEDENIE KANCELÁRIE SPRÁVCU
§ 2
Kancelária
(1)
Kancelária sa zriaďuje vo verejne dostupnej budove tak, aby bola otvorená pre verejnosť
každý pracovný deň v obvyklých úradných hodinách aspoň šesť hodín denne. Ak je správcom
fyzická osoba, môže mať zriadenú jednu kanceláriu. Ak je správcom právnická osoba,
môže mať za podmienok ustanovených zákonom zriadených aj viac kancelárií.
(2)
Pri hlavnom vchode do budovy, v ktorej sa kancelária nachádza, sa umiestni informačná
tabuľa kancelárie, v ktorej sa uvedie nápis „Správca“, označenie správcu, prípadne
aj zástupcu kancelárie (§ 7 ods. 1 zákona) a úradné hodiny kancelárie.
(3)
Vedľa informačnej tabule, prípadne na inom vhodnom verejne dostupnom mieste súvisiacom
s kanceláriou sa umiestni úradná tabuľa kancelárie, ktorá slúži na zverejňovanie údajov,
oznamov a iných písomností, ktoré inak správca zverejňuje v Obchodnom vestníku, prípadne
iných písomností podľa uváženia správcu.
(4)
Zriadenie alebo zrušenie kancelárie sa písomne oznamuje ministerstvu. V oznámení
o zriadení kancelárie sa uvedú aj úradné hodiny kancelárie. Prípadná zmena úradných
hodín sa tiež oznámi ministerstvu. Úradné hodiny kancelárie sa zapisujú do zoznamu
správcov.
§ 3
Bežná činnosť kancelárie
(1)
V kancelárii sa aspoň raz denne skontroluje Obchodný vestník. Ak sa pri tom zistí,
že správca bol ustanovený alebo určený do funkcie, prípadne že bola povolená reštrukturalizácia,
ktorú odporučil, bezodkladne sa začnú robiť všetky úkony potrebné na zabezpečenie
riadneho priebehu insolvenčného konania, najmä sa začne bezodkladne komunikovať s
dlžníkom (úpadcom) a súdom; potom s ohľadom na typ a štádium insolvenčného konania
sa začne zisťovať majetok a majetnosť dlžníka, tvoriť zoznam pohľadávok, skúmať a
popierať prihlásené pohľadávky, zisťovať, zabezpečovať a spisovať majetok podliehajúci
konkurzu, vyhodnocovať speňažiteľnosť podniku alebo časti podniku ako celku, zabezpečovať
prevádzku podniku alebo časti podniku pravdepodobne speňažiteľného ako celku, pripravovať
konanie prvej schôdze veriteľov, prípadne ďalších schôdzí veriteľov, schvaľovať právne
úkony dlžníka, skúmať právne úkony dlžníka z pohľadu ich odporovateľnosti, speňažovať
majetok podliehajúci konkurzu, komunikovať s príslušnými orgánmi a komunikovať so
všetkými známymi veriteľmi, najmä však s tými, ktorých hlasovanie bude pre schválenie
reštrukturalizačného plánu rozhodujúce, ak ide o reštrukturalizáciu.
(2)
O dôležitých úkonoch vykonaných správcom v insolvenčnom konaní sa spíše záznam, v
ktorom sa uvedie opis úkonu, deň a dôvody jeho vykonania, kto ho vykonal, prípadne
aký bol jeho výsledok; záznam sa založí do správcovského spisu (ďalej len „spis“).
(3)
Ak sa má ministerstvu oznámiť určitá skutočnosť alebo urobiť voči nemu iný úkon,
urobí sa tak do troch dní, odkedy nastala skutočnosť, ktorá je toho dôvodom, ibaže
všeobecne záväzný právny predpis ustanovuje alebo ministerstvo určilo inú lehotu.
Ministerstvu sa oznamuje najmä každá zmena údajov zapisovaných do zoznamu správcov.
§ 4
Podateľňa
(1)
Ako súčasť kancelárie sa v priestoroch kancelárie alebo v iných súvisiacich verejne
dostupných priestoroch zriaďuje podateľňa.
(2)
Ak sa v kancelárii využíva zaručený elektronický podpis, zriaďuje sa v nej elektronická
podateľňa podľa osobitných predpisov,2) ktorej elektronická adresa alebo jej zmena sa oznamuje ministerstvu. Elektronická
adresa elektronickej podateľne sa zapisuje do zoznamu správcov.
(3)
Prijatie alebo odmietnutie elektronického dokumentu podpísaného zaručeným elektronickým
podpisom elektronická podateľňa ihneď potvrdí odosielateľovi vlastným elektronickým
dokumentom s použitím časovej pečiatky, ktorý obsahuje vyhlásenie o prijatí alebo
odmietnutí elektronického dokumentu a kópiu prijatého alebo odmietnutého elektronického
dokumentu.
§ 5
Doručovanie podaní
(1)
Podania určené správcovi v súvislosti s insolvenčným konaním sa doručujú do jeho
kancelárie, ktorú má zriadenú v územnom obvode krajského súdu, v ktorom sídli konkurzný
súd, ktorý vedie alebo bude viesť insolvenčné konanie (ďalej len „príslušná kancelária“).
(2)
Ak sa podanie určené správcovi v súvislosti s insolvenčným konaním doručí do inej
ako príslušnej kancelárie toho istého správcu (ďalej len „nepríslušná kancelária“),
nepríslušná kancelária v ten istý deň o tom informuje príslušnú kanceláriu faxom alebo
emailom a najneskôr nasledujúci pracovný deň doručené podanie spolu s jeho prílohami
a obálkou odstúpi príslušnej kancelárii. Na odstúpenom podaní a jeho písomných prílohách
sa urobí záznam „Odstúpené“. K faxovej alebo emailovej informácii o doručení podania
sa pripojí kópia doručeného podania spolu s jeho písomnými prílohami. O odstúpení
podania sa urobí poznámka v knihe prijatých podaní oboch kancelárií.
(3)
Za deň doručenia podania určeného správcovi sa považuje deň, keď podanie došlo do
kancelárie; ak však bolo podanie doručené do nepríslušnej kancelárie, za deň doručenia
podania sa považuje nasledujúci pracovný deň.
§ 6
Prijímanie podaní
(1)
Prijatie podania určeného správcovi nie je možné v podateľni odmietnuť; už prijaté
podania ani prílohy nie je možné v podateľni vydať späť. Prijaté podania, prílohy
a obálky, ktoré zostávajú správcovi, sa označia podacou pečiatkou; k tým podaniam
a prílohám, ktoré treba vrátiť, sa pripojí záznam o ich obsahu alebo opise označený
podacou pečiatkou. K podaniam doručeným v obálke sa pripojí obálka.
(2)
Na požiadanie sa prijatie podania určeného správcovi v podateľni potvrdí odtlačkom
podacej pečiatky a podpisom na predloženej kópii podania, ktorá sa vydá podávateľovi.
Takto sa potvrdí na požiadanie aj prijatie príloh k podaniu. Najmä ak bolo podanie
doručené poštou, prijatie podania a príloh sa potvrdí podávateľovi týmto spôsobom
aj neskôr, a to vtedy, ak o to osobne podávateľ alebo jeho zástupca požiada v príslušnej
kancelárii.
(3)
Vyplnený odtlačok podacej pečiatky obsahuje nápis „Správca“, označenie správcu, adresu
kancelárie, dátum, keď podanie došlo, prípadne aj dátum otvorenia obálky, ak sa nezhoduje
s dátumom, keď podanie došlo, počet prijatých rovnopisov a príloh a číslo podania
v knihe prijatých podaní, prípadne aj stručný opis predmetu doručeného podaním, napríklad
veci alebo cenného papiera, a pri peňažných prostriedkoch aj sumu a menu.
(4)
O prijatých podaniach sa vedie kniha prijatých podaní, do ktorej sa zapisujú doručené
podania pod poradovým číslom v zložení poradové číslo/rok zápisu, ďalej označenie
odosielateľa, spôsob a deň doručenia, stručný opis obsahu podania vrátane príloh a
spisová značka spisu, ktorého sa podanie týka. Na konci dňa sa zápisy v knihe prijatých
podaní uzavrú hore dátumom a dolu hrubou čiarou.
§ 7
Kontrola prihlášky
(1)
Ak o to doručiteľ prihlášky požiada, v kancelárii sa skontroluje, či ide o prihlášku
podanú na predpísanom tlačive a či prihláška obsahuje všetky zákonom ustanovené údaje,
ktoré má správca podľa zákona skontrolovať.
(2)
Potvrdenie o doručení prihlášky obsahuje najmä označenie správcu, veriteľa a úpadcu
(dlžníka), označenie pohľadávky tak, aby nedošlo k jej zámene, sumu pohľadávky vrátane
príslušenstva, značku správcu, spisovú značku veci, počet príloh, dátum, keď podanie
došlo, a údaj, či prihlášku možno považovať za úplnú, prípadne poučenie, aké formálne
nedostatky prihláška obsahuje. Potvrdenie musí obsahovať aj podpis správcu alebo ním
povereného zamestnanca.
(3)
Potvrdenie o doručení prihlášky sa vyhotovuje v dvoch rovnopisoch, z ktorých jeden
sa založí do spisu a druhý sa vydá tomu, kto prihlášku doručil. O vydaní potvrdenia
sa urobí v knihe prijatých podaní poznámka.
§ 8
Doručovanie správcom
(1)
Všetky doručenia z kancelárie sa vykonajú bezodkladne. Ak sa doručenie obstará poštou
alebo iným podobným spôsobom, vyžiada sa potvrdenie podania zásielky.
(2)
Kópia písomnosti doručovanej v súvislosti s insolvenčným konaním sa založí do spisu;
v kópii sa uvedie deň odoslania a spôsob doručovania písomnosti, prípadne známy deň
doručenia alebo deň vrátenia písomnosti, prípadne kto písomnosť doručoval, ak sa písomnosť
doručovala osobne. Ak sa v súvislosti s insolvenčným konaním doručoval iný predmet
ako písomnosť, do spisu sa založí záznam, v ktorom sa predmet opíše; v zázname sa
ďalej uvedú údaje ako v kópii doručovanej písomnosti založenej do spisu.
(3)
Ak sa písomnosť vrátila, pripojí sa ku kópii založenej v spise; ku kópii (záznamu)
sa pripojí aj doklad o doručovaní a doklad o doručení.
(4)
O doručovaní zásielok v súvislosti s insolvenčným konaním sa vedie doručovacia kniha,
do ktorej sa zapisuje označenie a adresa adresáta, spôsob doručovania zásielky a stručný
opis obsahu zásielky; na konci dňa sa zápisy uzavrú hore dátumom a dolu hrubou čiarou.
(5)
Ak bol správca poverený súdom, aby doručil súdne rozhodnutie alebo inú súdnu písomnosť,
doručenie sa vykoná podľa pokynov súdu.
§ 9
Peňažné prostriedky v hotovosti
Peňažné prostriedky podliehajúce konkurzu prijaté alebo zabezpečené v hotovosti sa
uložia na príslušný účet v banke v deň, keď ich správca prijal alebo zabezpečil, prípadne
v najbližší možný deň; dovtedy sa vhodným spôsobom zabezpečia.
§ 10
Písomnosti správcu
(1)
Obsah písomnosti vyhotovenej správcom musí byť zrozumiteľný, prehľadný, čitateľný
a zachytený trvalým spôsobom na pevnom, čistom a nepoškodenom bielom papieri obvyklého
formátu; viacstranové písomnosti vyhotovené správcom sa číslujú.
(2)
Z expedovanej písomnosti vyhotovenej správcom musí byť zrejmé, že ide o písomnosť
správcu, označenie správcu a adresa jeho kancelárie spolu s telefónnym číslom, prípadne
faxovým číslom a emailom kancelárie. Každá takto expedovaná písomnosť musí byť opatrená
odtlačkom pečiatky správcu a jeho podpisom, prípadne podpisom povereného zamestnanca
jeho kancelárie.
(3)
Písomnosti expedované v súvislosti s insolvenčným konaním sa označia spisovou značkou,
prípadne číslom konania. Spisovou značkou, prípadne číslom konania sa označia aj obálky,
doklady o doručovaní a doklady o doručení.
(4)
Ak obsah písomnosti vyhotovenej správcom pripravil zamestnanec, v písomnosti sa uvedie,
kto obsah písomnosti pripravil.
(5)
Každá dôležitejšia písomnosť vyhotovená správcom v súvislosti s insolvenčným konaním
sa založí do spisu.
§ 11
Zápisnica
Zápisnica vyhotovená správcom obsahuje okrem iných zákonom ustanovených náležitostí
najmä označenie správcu, značku správcu, miesto a čas skutočnosti, o ktorej sa zápisnica
vyhotovuje, osoby, ktoré boli vtedy prítomné, miesto a deň vyhotovenia zápisnice,
podpis zapisovateľa a podpis správcu. Každá zápisnica vyhotovená správcom v súvislosti
s insolvenčným konaním sa založí do spisu. Do spisu sa založia aj ďalšie zápisnice,
ktoré boli doručené správcovi v súvislosti s insolvenčným konaním.
§ 12
Údaje, rozhodnutia a oznamy zverejňované v Obchodnom vestníku
(1)
Údaje, oznamy a iné písomnosti kancelária predkladá Obchodnému vestníku spôsobom,
vo forme a v členení požadovanom Obchodným vestníkom. K údajom, oznamom a písomnostiam,
ktoré správca zverejňuje v Obchodnom vestníku v súvislosti s insolvenčným konaním,
sa pripojí označenie dlžníka (úpadcu) spolu s dátumom jeho narodenia alebo jeho identifikačným
číslom, označenie správcu, spisová značka súdneho spisu a spisová značka spisu.
(2)
Výstrižky z Obchodného vestníka, v ktorých sú uverejnené údaje, rozhodnutia a oznamy
správcu a súdu zverejnené v súvislosti s insolvenčným konaním, sa v kancelárii bezodkladne
po tom, ako Obchodný vestník vyšiel, založia do spisu, ktorého sa týkajú; do spisu
stačí založiť výstrižok z elektronickej podoby Obchodného vestníka.
§ 13
Preukazovanie zastúpenia
Od zástupcu, ktorý zastupuje zastúpeného na základe plnej moci, môže správca vyžadovať,
aby sa preukázal plnou mocou s úradne osvedčeným podpisom zastúpeného, inak na ňu
nemusí prihliadať. Plnú moc s úradne osvedčeným podpisom zastúpeného nie je možné
vyžadovať, ak zastúpený udelil v príslušnom rozsahu plnú moc svojmu zástupcovi osobne
pred správcom. O tom sa vyhotoví zápisnica, ktorá sa založí do spisu.
TRETIA ČASŤ
SPISY, REGISTER INSOLVENČNÝCH KONANÍ A INÉ EVIDENČNÉ POMÔCKY
§ 14
Register insolvenčných konaní
(1)
Na evidenciu insolvenčných konaní, spisov a prehľadnú orientáciu v nich sa v každej
kancelárii vedie register insolvenčných konaní – register I (ďalej len „register“),
do ktorého sa zapisuje každá vec, v ktorej bol správca ustanovený alebo určený do
funkcie alebo v ktorej bol poverený vypracovaním posudku.
(2)
Register sa zakladá na kalendárny rok. Len čo sa skončí posledná vec zapísaná v registri,
register sa uzavrie poznámkou „Register uzavretý dňa“, dátumom a podpisom správcu.
Skončenie veci sa v registri vyznačí pri poradovom čísle písmenom „L“.
§ 15
Iné evidenčné pomôcky
(1)
Na sprehľadnenie agendy možno viesť v kancelárii aj ďalšie evidenčné pomôcky, napríklad
evidenciu nazerania do spisov, zoznam rozhodnutí, zoznam spisov predložených ministerstvu
a zoznam spisov vypožičaných iným správcom.
(2)
Ak to ustanovuje všeobecne záväzný právny predpis,3) na sprehľadnenie agendy sa vedú aj ďalšie evidenčné pomôcky, napríklad pomocné evidenčné
pomôcky o pohľadávkach proti podstate.
§ 16
Spis
(1)
Všetky písomnosti, ktoré sa vzťahujú na insolvenčné konanie a súvisiace konania,
najmä podania, listiny, rozhodnutia, zápisnice, záznamy, právne a ekonomické rozbory,
plné moci, prípadne iné súvisiace predmety, napríklad pamäťové médiá, tvoria spis,
do ktorého sa zakladajú bezodkladne po ich doručení, zadovážení, zverejnení alebo
vyhotovení.
(2)
Vo veci konkurzného konania sa spis vedie od ustanovenia správcu do funkcie; ak súd
povolil oddlženie, vo vedení spisu sa pokračuje. Ak počas konkurzného konania alebo
konania o oddlžení dôjde k zmene správcu alebo predbežného správcu, vo vedení spisu
pokračuje nový správca alebo nový predbežný správca.
(3)
Vo veci reštrukturalizačného konania sa spis vedie od poverenia správcu vypracovaním
posudku; ak bola zavedená dozorná správa, vo vedení spisu sa pokračuje. Ak počas reštrukturalizácie
dôjde k zmene správcu alebo zmena správcu vyplynie zo súdom potvrdeného reštrukturalizačného
plánu, vo vedení spisu pokračuje nový správca, prípadne dozorný správca.
(4)
Každý spis dostane spisovú značku zloženú zo spisovej značky príslušného súdneho
spisu a značky správcu; značka správcu sa skladá z písmena S a čísla zápisu správcu
do zoznamu správcov (napr. 1K/1/2006 S1). V prípade zmeny správcu spis dostane novú
spisovú značku; staré spisové značky sa neopravujú.
(5)
Spisová značka a číslo listu v spise tvoria číslo konania, napríklad 1K/1/2006 S1
- 3. K číslu konania osobitného spisového zväzku sa pripojí označenie osobitného spisového
zväzku, napríklad 1K/1/2006 S1 - 3 (o.s.z. 1/A).
(6)
Spis, ktorý sa vedie vo veci reštrukturalizačného konania, dostane spisovú značku
po tom, čo bol podaný návrh na povolenie reštrukturalizácie; dovtedy spisovú značku
spisu tvorí značka správcu a číslo podania v knihe prijatých podaní.
§ 17
Tvorba spisu
(1)
Spis pozostáva zo základného spisu a osobitných spisových zväzkov. Prílohy k spisu
tvoria súčasť spisu. Listy v spise sa vzostupne číslujú a vhodným spôsobom spájajú.
V prípade zmeny správcu sa v číslovaní pokračuje. Listy osobitného spisového zväzku
sa číslujú nezávisle od listov základného spisu.
(2)
Spis sa prekryje spisovým obalom. Rozsiahlejší spis sa prekryje tvrdým obalom. Na
spisovom obale sa uvedie spisová značka, označenie dlžníka (úpadcu) a ďalšie údaje
podľa potrieb správcu. Spisová značka a označenie dlžníka (úpadcu) sa uvedú aj na
štítku a chrbte tvrdého obalu.
(3)
Pred prvý list základného spisu a osobitného spisového zväzku sa vkladá prehľad základného
spisu alebo osobitného spisového zväzku, do ktorého sa zapisujú doň založené často
používané alebo iné dôležité písomnosti s odkazom na príslušné číslo konania (ďalej
len „spisový prehľad“). Za spisový prehľad základného spisu sa vkladá zoznam osobitných
spisových zväzkov, v ktorom sa uvedú čísla osobitných spisových zväzkov so stručným
uvedením ich obsahu.
(4)
Ak majú niektoré písomnosti tvoriace spis aj elektronickú formu, do spisu možno založiť
aj obálku s pamäťovým médiom obsahujúcim príslušné elektronické dokumenty.
(5)
Ak sa písomnosť (obálka, doklad), ktorá sa má pripojiť k inej písomnosti, týka viacerých
písomností, pripojí sa k najdôležitejšej z nich. V ostatných súvisiacich písomnostiach
sa o tom vykoná záznam. Písomnosť (obálka, doklad) sa pripojí k inej písomnosti spravidla
spinkou, obálkou, prípadne iným vhodným spôsobom tak, aby spojené písomnosti (obálky,
doklady) zostali nepoškodené. Spojené písomnosti (obálky, doklady) založené do spisu
sa číslujú jedným číslom.
§ 18
Osobitné spisové zväzky
(1)
Prihlášky doručené správcovi jedným veriteľom spolu s prípadným súhrnným prehľadom
a k nim pripojené alebo neskôr doložené písomnosti sa zakladajú do osobitného spisového
zväzku. Do príslušného osobitného spisového zväzku sa zakladajú aj výstrižky z Obchodného
vestníka obsahujúce uznesenia týkajúce sa vstupu nového veriteľa do konania a uznesenia
týkajúce sa potvrdenia o nadobudnutí pohľadávky novým veriteľom a oznamy o nadobudnutí
právoplatnosti týchto uznesení zverejnené v Obchodnom vestníku spolu s uvedením čísla
a dátumu vydania Obchodného vestníka. Do príslušného osobitného spisového zväzku sa
zakladajú aj rozhodnutia súdu vydané v konaní o určení prihlásenej pohľadávky a ďalšie
písomnosti týkajúce sa prihlásených pohľadávok. Príslušné osobitné spisové zväzky
prihlásených pohľadávok sa označia poradovým číslom veriteľa v zozname pohľadávok
a prvým veľkým písmenom priezviska alebo obchodného mena, alebo názvu veriteľa, napríklad
1/A. Ak počas konania dôjde k zmene v osobe veriteľa prihlásenej pohľadávky, za prehľad
osobitného spisového zväzku sa vloží prehľad veriteľov prihlásených pohľadávok, do
ktorého sa zapisuje zmena v osobe veriteľa prihlásenej pohľadávky.
(2)
Ak je to vzhľadom na obsah tej-ktorej veci účelné, môže sa osobitný spisový zväzok
vytvoriť aj pre iné súvisiace rozhodnutia, podania, listinné dôkazy, právne rozbory,
plné moci a iné listiny, napríklad vo veci zoznamu pohľadávok, vo veci súpisu majetku
podstát, vo veci schvaľovania právnych úkonov, vo veci prípravy posudku, vo veci reštrukturalizačného
plánu, vo veci konania schvaľovacej schôdze, vo veci konania o vylúčení majetku zo
súpisu, vo veci evidencie pohľadávok proti podstate, vo veci evidencie pohľadávok
z prevádzkovania podniku, vo veci rozvrhov výťažkov, vo veci evidencie pokynov a odporúčaní
príslušného orgánu, vo veci odporovateľnosti právneho úkonu alebo vo veci núteného
vymáhania pohľadávky. Takto vytvorený osobitný spisový zväzok sa označí rímskou číslicou,
prípadne ďalším doplňujúcim znakom, napríklad „I/odp“ pre osobitný spisový zväzok
vo veci odporovateľnosti právneho úkonu. Ak sa osobitný spisový zväzok vytvorí až
po tom, čo už niektoré súvisiace písomnosti boli založené do základného spisu, do
osobitného spisového zväzku sa založia ich kópie.
§ 19
Prílohy k spisu
(1)
Z dôvodu prehľadnosti možno z menej dôležitých písomností vytvoriť prílohu. Príloha
sa vytvorí vždy z predmetov nehodiacich sa na založenie do spisu a písomností, ktoré
treba vrátiť. Prílohy sa nečíslujú ani nezošívajú, iba sa vhodným spôsobom spoja a
označia.
(2)
Ak sa k základnému spisu alebo k osobitnému spisovému zväzku pripojila príloha, za
spisový prehľad, prípadne za zoznam používaných a uložených listín sa vloží zoznam
príloh, v ktorom sa uvedie označenie, deň vytvorenia a stručný obsah prílohy a kde
sa príloha nachádza, prípadne komu príloha patrí a kedy sa príloha vrátila.
§ 20
Odovzdanie a prevzatie spisu
(1)
Ak dôjde k zmene správcu zodpovedného za vedenie spisu, v kancelárii doterajšieho
správcu sa začnú bezodkladne robiť všetky úkony potrebné na odovzdanie spisu a kancelária
nového správcu poskytne všetku potrebnú súčinnosť.
(2)
O odovzdaní spisu sa vyhotoví zápis, ktorý obsahuje deň odovzdania spisu, námietky
uplatnené novým správcom, vyjadrenie doterajšieho správcu, podpisy oboch správcov
a ďalšie údaje podľa potrieb oboch správcov. Zápis sa vyhotovuje v štyroch rovnopisoch
tak, aby každý správca dostal dva rovnopisy.
(3)
Až do času, kým sa nevyhotoví zápis o odovzdaní spisu, nový správca ukladá doň patriace
písomnosti do náhradného spisového obalu, ktoré bezodkladne po vyhotovení zápisu očísluje
a založí do prevzatého spisu. Potom prevzatý spis zapíše do registra, doplní v ňom
vlastnú spisovú značku a označí v ňom zmenu správcu vložením tvrdého farebného listu,
za ktorý vloží zápis o odovzdaní spisu. Okrem toho v registri doplní všetky potrebné
údaje.
(4)
Doterajší správca si urobí zo spisu kópie dôležitých písomností, ktoré založí do
novovytvoreného spisu, ktorý označí rovnakou spisovou značkou, akú mal spis odovzdaný
novému správcovi; do registra sa nezapisuje. V registri doterajšieho správcu sa uvedie
deň odovzdania spisu a označenie nového správcu. Do novovytvoreného spisu sa vždy
založí zápis o odovzdaní spisu.
(5)
Spolu so spisom sa novému správcovi odovzdajú aj prílohy. Prílohy, ktoré treba vrátiť,
sa uvedú v zápise o odovzdaní spisu; tieto prílohy vráti kancelária nového správcu.
§ 21
Nahliadanie do spisu
(1)
V príslušnej kancelárii sa vyhradí miestnosť určená účastníkom konania, ich zástupcom,
prípadne ďalším oprávneným osobám, v ktorej môžu nahliadať do spisu a robiť si z neho
výpisy; vždy pod dohľadom správcu alebo ním povereného zamestnanca. Ak ten, kto nahliada
do spisu, zaobchádza so spisom nešetrne, dohliadajúci správca alebo ním poverený zamestnanec
si môže vyhradiť, aby so spisom manipuloval on sám. O tom sa urobí poznámka v zázname
o nahliadnutí do spisu.
(2)
Toho, kto požiada o nahliadnutie do spisu, príslušná kancelária zapíše do poradovníka,
v ktorom sa uvedie označenie žiadateľa, spisová značka vyžiadaného spisu, prípadne
označenie vyžiadanej časti spisu a čas, odkedy dokedy má žiadateľ záujem nahliadnuť
do spisu. Ak o nahliadnutie do toho istého spisu v ten istý deň požiada viac žiadateľov,
čas vyhradený na nahliadnutie do spisu pre jedného žiadateľa nesmie prekročiť jednu
hodinu, ibaže to neobmedzí iných žiadateľov v nahliadaní do spisu. Poradie nahliadania
do toho istého spisu sa riadi poradím zápisu do poradovníka. Poradovník sa vyhotovuje
osobitne na každý pracovný deň.
(3)
Ak to povaha veci umožňuje, najmä preto, že sa žiada o nahliadnutie do rôznych častí
spisu oddelených tvrdým obalom alebo rôznych osobitných spisových zväzkov, oprávnené
osoby môžu nahliadať do spisu naraz.
(4)
O nahliadnutí do spisu oprávnenou osobou sa vyhotoví záznam, do ktorého sa zapisuje
označenie oprávnenej osoby, dátum, keď sa tak stalo, a časový údaj, odkedy dokedy
sa do spisu nahliadalo. Záznam tvorí prílohu k spisu.
(5)
Na požiadanie sa účastníkom konania alebo ich zástupcom vydá výpis zo spisu podpísaný
správcom alebo ním povereným zamestnancom, za ktorý možno požadovať úhradu vecných
nákladov v sume 17 eurocentov za každú stranu výpisu, ak táto vyhláška alebo všeobecne
záväzný právny predpis3) neustanovuje inak. O tom sa urobí poznámka v zázname o nahliadnutí do spisu. Prevzatie
výpisu sa potvrdí podpisom žiadateľa v zázname o nahliadnutí do spisu. Ak sa tak nestane,
vydanie výpisu zo spisu kancelária odmietne. Výpis zo spisu sa urobí spravidla formou
fotokópie.
(6)
Ak sa spis, prípadne niektorá časť spisu, prípadne evidenčná pomôcka vedie v elektronickej
forme, oprávneným osobám sa môže umožniť nahliadať do spisu alebo evidenčných pomôcok
aj prostredníctvom elektronického pripojenia.
§ 22
Predloženie spisu ministerstvu
(1)
Ak o to ministerstvo písomne požiada, správca predloží spis ministerstvu v lehote
určenej ministerstvom, a to osobne alebo doporučene poštou. O predložení spisu sa
urobí v registri poznámka. Žiadosť ministerstva o predloženie spisu spolu s dokladom
o doručení spisu a záznamom o vrátení spisu sa založí do spisu bezodkladne po jeho
vrátení.
(2)
Ak ministerstvo požiada o predloženie spisu vypožičaného inému správcovi, správca
v lehote určenej na predloženie spisu ministerstvo písomne odkáže, aby o predloženie
spisu požiadalo správcu, ktorý má spis vypožičaný.
(3)
Až do času, kým ministerstvo spis nevráti, písomnosti patriace do spisu sa ukladajú
do náhradného spisového obalu, ktoré sa bezodkladne po vrátení spisu očíslujú a založia
do vráteného spisu.
§ 23
Vypožičiavanie spisov iným správcom
(1)
Ak bol počas reštrukturalizácie alebo počas dozornej správy vyhlásený konkurz, kancelária
správcu alebo dozorného správcu vypožičia predmetný spis na písomné požiadanie kancelárii
nového správcu, o čom sa vyhotoví zápis rovnako ako pri odovzdaní spisu; ustanovenie
§ 20 platí primerane.
(2)
V prípade zmeny správcu a písomného záujmu nového správcu o ďalšie vypožičanie spisu
kancelária správcu alebo dozorného správcu, ktorá spis vypožičala, vypožičia ho kancelárii
nového správcu. O tom sa vyhotoví zápis medzi kanceláriou nového správcu, kanceláriou
doterajšieho správcu a kanceláriou správcu, ktorý spis vypožičal, obdobne ako pri
odovzdaní spisu; ustanovenie § 20 platí primerane.
(3)
Vypožičaný spis sa pripojí ako príloha k súvisiacemu spisu. O tom sa v registri dotknutých
správcov urobí poznámka. Vypožičaný spis sa do registra nového správcu nezapisuje.
Len čo vypožičaný spis nie je potrebný, vráti sa správcovi, ktorý spis vypožičal.
O vrátení spisu sa vyhotoví záznam obdobne ako pri odovzdaní spisu.
§ 24
Používanie niektorých písomností tvoriacich spis
Písomnosti, ktoré treba použiť, predložiť, zapožičať alebo uložiť do trezoru, možno
v spise na nevyhnutný čas nahradiť kópiou. Za príslušný spisový prehľad sa v týchto
prípadoch vloží prehľad používaných a uschovaných písomností, v ktorom sa uvedie,
kedy sa písomnosť nahradila kópiou a kde sa písomnosť nachádza.
§ 25
Vydávanie výpisov a potvrdení
(1)
Na požiadanie správca vydá tým, ktorí to potrebujú na uplatnenie alebo bránenie práva,
výpis alebo potvrdenie o skutočnostiach známych zo spisu, ak to nepoškodí oprávnené
záujmy dlžníka (úpadcu) alebo účastníkov konania. V prípade pochybnosti sa správca
alebo žiadateľ môže obrátiť na ministerstvo, aby zbavilo správcu mlčanlivosti. O tom
správca žiadateľa poučí. Vo veciach, v ktorých správca nie je povinný zachovávať mlčanlivosť,
vydá výpis alebo potvrdenie o skutočnostiach známych zo spisu vždy.
(2)
Za každú stranu výpisu alebo potvrdenia o skutočnostiach známych zo spisu, pokiaľ
nejde o fotokópiu pre účastníka konania alebo jeho zástupcu podľa § 21 ods. 5, môže správca požadovať úhradu vecných nákladov v sume 1,66 eura, ak všeobecne záväzný
právny predpis3) neustanovuje inak. Úhradu vecných nákladov nie je možné požadovať, ak sa o výpis
zo spisu alebo o potvrdenie o skutočnostiach známych zo spisu žiada vo veci, v ktorej
správca nemá povinnosť zachovávať mlčanlivosť (§ 6 ods. 3 zákona).
§ 26
Úschova spisov, registrov a iných evidenčných pomôcok
Až do času, kým spis nie je skončený, ukladá sa v uzamykateľných priestoroch príslušnej
kancelárie tak, aby bol ihneď dostupný. Potom sa uloží do spisovne vytvorenej v kancelárii
alebo iných súvisiacich priestoroch. Uloženie spisu do spisovne sa vyznačí v registri
poznámkou „Spisovňa“ a dátumom uloženia spisu do spisovne. Ak sa spis dostane znovu
do obehu, poznámka sa prečiarkne. Rovnako sa nakladá s registrami a inými evidenčnými
pomôckami. O spisoch, registroch a iných evidenčných pomôckach uložených v spisovni
sa vyhotoví zoznam, v ktorom sa vedú spôsobom, ktorý umožňuje ich rýchle vyhľadanie.
§ 27
Rekonštrukcia spisu
Ak sa spis celkom alebo sčasti zničil alebo stratil, vykoná sa rekonštrukcia spisu
podľa záznamov v registri a iných evidenčných pomôckach, podľa súdneho spisu a nových
spisov vytvorených predchádzajúcim správcom (§ 20 ods. 4) a iných šetrení vykonaných správcom.
§ 28
Forma spisu
(1)
Spis sa vedie v písomnej forme. Písomnú formu spisu alebo časti spisu možno nahradiť
aplikáciou. Ak sa spis alebo časť spisu vedie technickými a programovými prostriedkami
neschválenými ministerstvom, vedie sa aj v písomnej forme; ustanovenie odseku 2 tým
nie je dotknuté.
(2)
Evidenčné pomôcky, ktoré tvoria súčasť spisu, sa vedú v písomnej forme, ktorú možno
nahradiť aplikáciou. Ak sa evidenčná pomôcka, ktorá tvorí súčasť spisu, vedie technickými
a programovými prostriedkami neschválenými ministerstvom, aspoň raz za šesť mesiacov
sa prevedie do písomnej formy.
(3)
Ak sa spis alebo časť spisu vedie aplikáciou, v kancelárii správcu sa aspoň raz týždenne
zabezpečí zálohovanie údajov.
(4)
Ak sa spis alebo časť spisu, ktorý sa vedie aplikáciou, odovzdáva, predkladá alebo
vypožičiava tomu, kto nemá aplikáciu spôsobilú spis alebo časť spisu ďalej viesť v
elektronickej forme, prevedie sa do písomnej formy.
ŠTVRTÁ ČASŤ
SPOLOČNÉ A ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
§ 29
Spoločné ustanovenia
(1)
V spisoch, registroch ani iných evidenčných pomôckach, napríklad v knihe prijatých
podaní alebo v doručovacej knihe, sa nesmú odstraňovať trvalé zápisy, vytrhávať strany
ani vymieňať listy.
(2)
Zápisy v spisoch, registroch alebo iných evidenčných pomôckach sa vykonajú ihneď,
ako sa ten, kto má zápis urobiť, dozvie o skutočnosti rozhodnej pre zápis. Zápisy
sa robia trvalým spôsobom tak, aby boli dobre viditeľné, čitateľné, nezamieňali sa
s inými zápismi a nepoškodzovali obsah písomnosti. Ten, kto zápis robí, zápis podpíše.
Nesprávne zápisy možno opraviť len tak, že zostane čitateľný pôvodný zápis; ten, kto
opravu vykonal, urobí vedľa opravy záznam „Opravu vykonal“, uvedie deň opravy a podpíše
sa. V tých písomnostiach, ktoré treba vrátiť, sa trvalé zápisy nerobia. Tieto zápisy
sa urobia v ich kópiách, prípadne v záznamoch o ich obsahu, ktoré sa k nim pripoja.
Ak obsah písomnosti založenej do spisu časom prestane byť čitateľný, pripojí sa k
nej kópia.
(3)
Pri písaní dátumu alebo dňa sa uvádza deň, mesiac a kalendárny rok, prípadne posledné
dve čísla kalendárneho roka. Pri písaní označenia osoby sa uvádza aspoň meno a priezvisko
alebo obchodné meno, alebo názov.
(4)
V kancelárii sa môžu používať pri niektorých zápisoch pečiatky. Na pečiatkovanie
môže byť použitá len fialová farba alebo červená farba.
§ 30
Účinnosť
Táto vyhláška nadobúda účinnosť 1. januára 2006.
Daniel Lipšic v. r.
1)
Zákon č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov.
2)
Zákon č. 215/2002 Z. z. o elektronickom podpise a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov.
3)
Vyhláška Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky č. 665/2005 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii
a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Vykonáva:
8/2005 Z. z. | Zákon o správcoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
Menený:
538/2008 Z. z. | Vyhláška Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky, ktorou sa mení vyhláška Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky č. 666/2005 Z. z. o Kancelárskom poriadku pre správcov |
97/2012 Z. z. | Vyhláška Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky č. 666/2005 Z. z. o Kancelárskom poriadku pre správcov v znení vyhlášky č. 538/2008 Z. z. |
Číslo: | 666/2005 Z. z. |
Názov: | Vyhláška Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky o Kancelárskom poriadku pre správcov |
Typ: | Vyhláška |
Dátum schválenia: | 20.12.2005 |
Dátum vyhlásenia: | 31.12.2005 |
Dátum účinnosti od: | 01.01.2009 |
Dátum účinnosti do: | 31.03.2012 |
Autor: | Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky |
Právna oblasť: |
|
Nachádza sa v čiastke: | 266/2005![]() |
Číslo | Dátum účinnosti | Novela |
---|---|---|
1. | Vyhlásené znenie | |
2. | 01.01.2006 - 31.12.2008 | |
3. | 01.01.2009 - 31.03.2012 | 538/2008 Z. z. |
4. | 01.04.2012 - | 97/2012 Z. z. |
- Rozšírené zobrazenie
- Vytvoriť odkaz
- Skryť panel